مواردی که باید بعد از تمیز کردن رسوب دندان و بلیچینگ دندان ها در نظر بگیرید
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


مواردی که باید بعد از تمیز کردن رسوب دندان و بلیچینگ دندان ها در نظر بگیرید

مواردی که باید بعد از تمیز کردن رسوب دندان و بلیچینگ دندان ها در نظر بگیرید

See the source image

فرایند سفید کردن دندان و تمیز کردن تارتار روش های مختلفی است و روش های کاربرد آنها متفاوت است. در حالی که بعد از برداشتن تارتار حساسیت جدی به سرما و گرما وجود دارد ، اما این حساسیت به طور کلی در روش سفید کننده دندان شیمیایی به نام بلیچینگ وجود ندارد. در این حالت آنچه باید انجام شود با یکدیگر متفاوت است. به طور کلی ، نکاتی که باید پس از فرایند تارتار و بلیچینگ در نظر گرفته شود ، به شرح زیر است:

 

یک روز باید مصرف غذاهای بسیار گرم و بسیار سرد را متوقف کنید.

از تماس با هوای سرد باید خودداری شود

نوشیدنی های اسیدی نباید مصرف شوند

هنگام مسواک زدن ، حرکات آهسته باید با برس نرم و بدون همزمانی با مناطق حساس انجام شود.

پس از تمیز کردن تارتار نباید با دندانها مایعات پاک کننده تماس گرفت.

از آنجا که لثه حساس است ، از موادی مانند خلال دندان و نخ دندان استفاده نشود.

 

 

روش بلیچینگ که به سفیدکاری دندان معروف است و متشکل از روش های شیمیایی است ، روشی برای سفید کردن است که دندان ها را به مدت یک سال سفید و براق نگه می دارد. از آنجایی که مواد استفاده شده در حین بلیچینگ حاوی مواد شیمیایی هستند ، باعث فرسایش روی مینای دندان می شوند. به همین دلیل انجام برنامه های سفید کننده دندان در کمتر از یک سال مناسب نیست. این روش که می تواند دو بار در سال استفاده شود ، یک برنامه منحصر به فرد است که به شما امکان می دهد تقریباً 3-8 ماه دندان های سفید داشته باشید.

 

در حالی که سفید کردن دندان با فرآیندهای شیمیایی اعمال می شود ، برنامه های غنی شده با دیود بسته به روش انجام می شود. ژل مورد استفاده در اینجا ماده ای متشکل از اجزای شیمیایی است ، پرتو مورد استفاده می تواند UV یا LED باشد. در حالی که برای نور با طول موج کم مشکلی وجود ندارد ، لازم است از نظر آسیب نرساندن به لثه در روش استفاده از نور UV دقیق باشید. از آنجا که هر دو روش حاوی مواد شیمیایی هستند ، آسیب جدی به مینای دندان وارد می کنند. دندانهای فرسوده سریعتر لک می شوند.

 

تمیز کردن تارتار روشی است که برای پلاک های دندانی استفاده می شود که تارتار نامیده می شود. در طی این روش ، از مواد شیمیایی به اندازه سایر موارد استفاده نمی شود. این فرآیند استفاده از ماده پودری خاکستری غیر مضر به عنوان ساینده است که فقط حاوی برخی مواد شیمیایی خاص است. در طی هر دو روش هیچ سوزنی به بیمار زده نمی شود زیرا هیچ دردی وجود ندارد که نیاز به بی حسی داشته باشد. تمیز کردن تارتار مجموعه ای از روش ها است که می تواند بیشتر استفاده شود و منجر به سلامت دندان ها شود. علاوه بر این روش ، که به راحتی توسط هر پزشکی قابل انجام است ، برای سفید شدن دندان ها سیستم های خاصی لازم است.

 

چند بار تمیز کردن تارتار های دندان انجام می شود؟

 

 

از آنجا که تمیز کردن تارتار بدون انجام مراحل شیمیایی مورد استفاده در سفید کردن دندان انجام می شود ، می توان آن را سالی دو بار استفاده کرد. مناسب ترین فاصله برای این برنامه ، که می تواند در فواصل مکرر در صورت تقاضا انجام شود ، توصیه می شود هر 6 ماه یکبار باشد. در حین استفاده از این روش که باعث می شود دندان های شما به رنگ خاص خود برسند ، امکان دریافت ماده مضر به بدن وجود ندارد.

 

در مصاحبه های نظرسنجی با بیمارانی که تمیزکاری رسوب دندانی داشته اند ، مشخص شده است که تمیز کردن تارتار معمولاً بسیار مفید است. این وضعیت ، که توسط یافته ها پشتیبانی می شود ، توسط دندانپزشکان با مزایای آن در سمینارها توضیح داده می شود. این روش که هیچ آسیبی ندارد ، می تواند برای هر فرد بالغ اعمال شود. این روند ، که می توانید در بیمارستان یا معاینات پزشک خصوصی انجام دهید ، بسته به شرایط حداکثر نیم ساعت طول می کشد. بعد از تمیز کردن دندان ، که بدون آسیب رساندن به دندان اعمال می شود ، در وعده های غذایی حساسیت به سرما و گرما ایجاد می شود ، اما حداکثر طی یک هفته از بین می رود.

 

آیا ضرری برای تمیز کردن رسوب های دندانی وجود دارد؟

 تمیز کردن دندان یک روش کاملاً عملی و بدون دردسر است. این وضعیت که توسط پزشکان توصیه می شود ، گامی است که برای سلامت دندان و تقویت دندان ها به منظور سالم بودن برداشته می شود. در طی تمیز کردن تارتار ، درد ، آسیب به لثه یا ساییدگی دندان وجود ندارد.

 

اگر در هنگام تمیز کردن لثه بیش از حد لازم خونریزی کند ، این نشانه حساسیت به لثه است. برای محافظت بهتر از این پرکردگی ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان ها از داخل ، تمیز کردن تارتار در دوره های 6 ماهه ضروری است. اگر تمیز کردن تارتار انجام نشود ، به مرور زمان به لثه ها و بافت دندان آسیب می زند و سپس به استخوان ها آسیب می رساند.

 

چرا رسوب دندان تشکیل می شود؟

ناحیه ای که به جیب لثه معروف است ، ناحیه ای است که لثه و مینای دندان به هم می رسند. عمق اندازه گیری در 3 میلی متر شرایط طبیعی است. در موارد دیگر ، ممکن است یک بیماری غیرطبیعی لثه وجود داشته باشد. درمان های لازم باید به توصیه پزشک انجام شود. تارتاری که در جیب لثه جمع می شود می تواند پس از مدتی باعث پوسیدگی دندان شود و در نتیجه عواقب منفی ایجاد کند. مطالعات انجام شده بر روی افرادی که به طور مرتب تارتار را تمیز می کنند نشان می دهد که کمتر با پوسیدگی مواجه می شوند.

 

تارتار شرایطی است که وقتی بقایای تشکیل شده در این منطقه و باقی ماندن در نتیجه آنچه می خوریم به طور کامل تمیز نشود ، اتفاق می افتد. اگر اقدامات احتیاطی انجام نشود ، با جمع شدن روی هم در مدت زمان طولانی باعث پوسیدگی دندان می شوند. تارتاری که در مینای دندان جمع می شود در هر دندان ایجاد می شود. از آنجا که دندانهای پشت عملکرد جویدنی دارند ، آنزیمهای موجود در اینجا بیشتر کار می کنند و تجزیه آنها زیاد است. با تجمع باقی مانده های غذایی در قطعه ، تارتار بیشتری در دندانهای پشتی یعنی مولرها ایجاد می شود و با تاخیر در مداخله ، آنها به پوسیدگی تبدیل می شوند.

 

دلیل اصلی تشکیل تارتار این است که باقیمانده های مواد غذایی جمع شده پس از تمیز نشدن غذایی که می خوریم به اندازه کافی ، آنها هنگام مسواک زدن دفن می شوند و با گذشت زمان افزایش می یابند. به عنوان یک راه حل برای این ، تمیز کردن نخ دندان قبل از خواب هر روز مفید خواهد بود. به این ترتیب می توانید باقیمانده مواد غذایی باقی مانده در پایین دندان ، حتی اگر کمی باشد ، خلاص شوید. این باکتری ها که می توانند باعث بوی بد دهان شوند. با غرغره با مایعات محافظ پلاک می توانید تشکیل پلاک را به تأخیر بیندازید.

 

تفاوت بین رسوب دندان و فرایند بلیچینگ دندان

 

تمیز کردن تارتار فرآیند برداشتن لایه روی مینای دندان و ایجاد لایه سفید است که با ساییده شدن اشعه توسط اشعه جایگزین می شود. علاوه بر این ، هیچ سفیدی روشن و شفافی در تمیز کردن تارتار وجود ندارد. این یک روش غیر زیبایی برای از بین بردن تشکیل تارتار است که فقط در مناطقی اتفاق می افتد که دندان با لثه روبرو می شود. در حالی که تمیز کردن تارتار فقط برای سلامتی اعمال می شود ، از نظر زیبایی سفید شدن دندان ترجیح داده می شود. تفاوت دیگر این دو در زمان استفاده و مواد استفاده شده در هنگام استفاده است.

 

در طی تمیز کردن تارتار ، مقدار کمی سایش با موادی وجود دارد که چگالی شیمیایی کمی دارند و حاوی پراکسید نیستند. این امر به درخشش سالم دندان کمک می کند تا زمانی که تارتار دوباره تشکیل شود و به مینای دندان آسیب نرساند. در سفید کردن دندان ، از ژل های حاوی مواد شیمیایی بسیار بیشتری استفاده می شود. قسمتهای ژل با پرتوهای مینای دندان واکنش نشان می دهند و در نتیجه سایش دندان سفید ایجاد می شود. به این ترتیب می توانید سایه دندان روشن ، سفید و درخشان داشته باشید.

 

آیا تمیز کردن تارتار برای هر فردی مناسب است؟

به عبارت دیگر ، تارتار ماده ای است که می تواند در هر فردی رخ دهد. این ماده که در اثر تجمع میکروارگانیسم ها در نتیجه آنزیم ها و مواد زائد حاصل از آنچه می خوریم تشکیل می شود. در برخی موارد زرد و در برخی موارد قهوه ای  رنگ می شود. این مواد که با گذشت هر روز به میزان قابل توجهی افزایش می یابند ، حاوی باکتری هایی هستند که بین لثه و مینای دندان قرار گرفته و در اینجا به تغذیه خود ادامه می دهند. در نتیجه لبخندهای ناسالم با دندانهای آهکی خواهید داشت. آنچه برای از بین بردن این وضعیت آزار دهنده باید انجام شود ، تمیز کردن تارتار است.

 

بعد از این فرآیند که تقریباً 20 دقیقه طول می کشد ، لاک زده می شود و دندان های شما روشن تر به نظر می رسند. این برای هر فرد بالغ مناسب است ، زیرا هنگام تمیز کردن تارتار ، هیچ غشایی به مینای دندان داده نمی شود. این وضعیت که به راحتی می تواند در بزرگسالان اعمال شود ، در مورد کودکان ، اعمال نمی شود. از آنجا که با فرا رسیدن زمان ممکن است دندانهای شیری از بین بروند ، دیگر نیازی به تمیز کردن تارتار تشکیل شده در این مرحله توسط پزشکان نیست. مطالعات تأكید كرده اند كه غدد كودك بسیار فعال ترند و تشكیل تارتار در دندان های آنها از بزرگسالان كمتر است.

 

پروتزهای مصنوعی که معمولاً در گروه بالای 65 سال ترجیح داده می شوند و به دلیل راحتی خود معروف هستند ، برای تمیز کردن تارتار نیز مناسب هستند. به همین دلیل علاوه بر اینکه هر روز پلاک دندان هایتان را از بین می برید و مسواک می زنید ، می توانید با تمیزکردن آنها یک بار در سال دندان های درخشان تری داشته باشید. این ازمشکل بوی بد دهان  جلوگیری می کند.



نظرات شما عزیزان:

:: برچسب‌ها: سفید کردن دندان, بلیچینگ, جرم گیری,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : پنج شنبه 22 آبان 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.